Menu

DPF FILTRE

Ako prví na Slovensku prinášame novú technológiu čistenia filtrov pevných častíc pomocou ultrazvuku. Táto technológia je šetrná k citlivému povrchu filtra a účinne odstraňuje všetky výfukové sadze, karbón, olej a častice, ktoré bránia bezproblémovému procesu čistenia výfukových plynov a správnej regenerácii filtra. Toto čistenie je veľmi účinné, rýchle a najmä precízne.

Účinok filtra po vyčistení môžeme prirovnať novému filtru a pri správnom chode motora a úspešných regeneráciách sa výrazne predlžuje jeho životnosť. V prípade akéhokoľvek problému s DPF filtrom nás neváhajte kontaktovať.

Filter pevných častíc ( Diesel Particulate Filter skrátene DPF) je zariadenie určené na filtráciu pevných častíc alebo sadzí z výfukových plynov vznetového motora. Filter pevných častíc obvykle odstráni 85% alebo viac sadzí, za určitých podmienok môže dosiahnuť efektivitu takmer 100%.

Pri demontáži filtrov v našom servise účtujeme 15€ za každú hodinu práce. U každého auta je náročnosť práce iná a preto sa cena špecifikuje osobitne pri objednaní do servisu.

Existujú filtre, ktoré sú na jedno použitie a po „naplnení“ popolom sa menia za nové. Iné sú navrhnuté tak, aby spálili nahromadené častice jednak pasívne (pomocou jedného katalyzátora alebo aktívnymi prostriedkami. K tým patrí napríklad ohrievanie filtra pevných častíc na spaľovaciu teplotu pomocou paliva; naprogramovanie motora na dobu, kedy je filter plný spôsobom, ktorý zvyšuje teplotu výfukových plynov, aby vzniklo vyhorenie sadzí; produkcia vysokého množstva NOx, aby sa dosiahla oxidácia nahromadeného popola, prípadne prostredníctvom iných metód. Tento proces je známy ako „regenerácia filtra“.

Čistenie sa tiež považuje za súčasť pravidelnej údržby a musí byť vykonané opatrne, aby nedošlo k poškodeniu filtra. Porucha vstrekovačov paliva alebo turbokompresorov má za následok kontamináciu filtra surovou naftou alebo motorovým olejom; vtedy sa môže vyžadovať prípadné mechanické čistenie.

Filter pevných častíc bol vyvinutý hlavne pre mestský cyklus prevádzky vozidla, keď má motor najvyššiu produkciu sadzí. Proces regenerácie prebieha vo vyšších a konštantných rýchlostiach, čo všeobecne nie je možné dosiahnuť v meste. Vozidlá jazdiace výhradne pri nízkych otáčkach a rýchlostiach mestskej dopravy môžu vyžadovať periodické výjazdy vyššou rýchlosťou mimo mesta, aby sa dokázal filter pevných častíc vyčistiť.

Ak vodič ignoruje varovné svetlo a jazdí príliš dlho s vozidlom v mestskom cykle, nemusí regenerácia filtra pevných častíc prebehnúť správne a regenerácia pokračuje opakovane. To zväčša vedie k takej poruche filtra pevných častíc, keď je potrebná jeho výmena.

Na DPF filtroch máme rôzne teplotné a tlakové snímače. Na základe informácii týchto snímačov dokáže riadiaca jednotka motora spustiť automatickú regeneráciu, teda, samočistenie pri ktorom dochádza k nárastu teploty výfukových plynov, až na 600-800C°. Pri týchto teplotách sa začínajú zapaľovať sadze až úplne vyhoria a filter je znovu účinný. Tento proces môže trvať niekedy až niekoľko desiatok minút. Preto je veľmi dôležité tento proces regenerácie manuálne neprerušiť vypnutím motora. Najmä autá, ktoré jazdia prevažne krátke trasy, končia tieto regenerácie ako neúspešné a po krátkom čase je nutné navštíviť autoservis.

AKCIE
logo

DPF servis je moderný autoservis, otvorený za účelom poskytovať prvotriedne služby v automobilovom priemysle pod jednou strechou.

Medzi naše hlavné činnosti patria najmä autoservisné, klampiarske, elektrikárke práce. Sme špecialisti v problematike funkcnosti čistenia DPF filtrov (filter pevných častíc).

ČÍTAŤ VIAC

OTVÁRACIE HODINY

Pondelok

Utorok

Streda

Štvrtok

Piatok

Sobota

Nedeľa

0700 - 1700

0700 - 1700

0700 - 1700

0700 - 1700

0700 - 1700

zatvorené

zatvorené

KONTAKTNÉ INFO